Loading…

Media społecznościowe – najpotężniejsze narzędzie marketingowe

Od kiedy internet w Polsce rozwinął się na dobre to stał się najpotężniejszym narzędziem w kwestiach związanych z reklamą. Dzisiaj wszystko można zareklamować w odpowiedni sposób w internecie, ale poprzez ogromną liczbę możliwości reklamy łatwo też jest się pomylić z doborem odpowiedniego sposobu reklamowania do konkretnego produktu. Dlatego właśnie dzisiaj działają setki mniejszych agencji reklamowych, które zajmują się kompleksowym doborem metod i sposobów reklamowania się w internecie. Chcąc zareklamować się w jakikolwiek sposób w internecie należy przede wszystkim skonsultować się z profesjonalną agencją interaktywną czy reklamową i na podstawie analizy potrzeb dobrać dla swojej firmy odpowiednie sposoby działania. Dobór odpowiednich rozwiązań jest oczywiście prosty dla tego, kto się na tym dobrze zna i nie tak pozostanie, że doradztwem i przygotowaniem takich kampanii zajmą się specjaliści. Tymczasem my ze swojej strony polecamy wszystkim firmom reklamę w tak zwanych mediach społecznościowych. Nie musimy chyba nawet wymieniać nazwy znanego na całym świecie portalu społecznościowego, który tylko w naszym kraju ma kilkanaście milionów użytkowników. To obecnie prawdziwy hit, jeśli chodzi o tego typu portale. Jeszcze kilka lat temu warto było zrobić sobie reklamę w polskim portalu społecznościowym, na którym szukają się i znajdują ludzie z tych samych szkół czy z tych samych studiów. Dzisiaj jednak ten portal jest już tylko nieświeżym powiewem wspomnienia polskiej siły w kategorii media społecznościowe.
Dlatego pisząc o mediach społecznościowych od razu nasuwa nam się właśnie ten portal, który pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i, który obecny jest na całym świecie. Ponad jedna piąta ludności z całego świata ma konto właśnie na fejsie. Jest to obecnie najpotężniejszy serwis internetowy ale również najpotężniejsze i międzynarodowe narzędzie marketingowe. Zasadniczo można się zareklamować tam na wszelkie możliwe sposoby. Każda firma może zrobić sobie na tym portalu swój profil reklamowy, który inni mogą obserwować, polubić albo komentować. Można reklamować się odpowiednimi banerami czy reklamami wyskakującymi po odpowiednich słowach kluczowych. Jeśli ktoś na tym portalu pisze z kimś o czymś to automatycznie wyświetlą mu się reklamy z tym związane. W zasadzie zakres możliwości jest tak ogromny, że każdy reklamodawca z łatwością dopasuje rozwiązanie do swoich potrzeb. Jeśli reklamodawca chce pokazać swoją firmę stu milionom ludzi to za odpowiednie pieniądze jest to oczywiście bez problemu do zrealizowania.
Dzisiejszy świat uległ ogromnym przeobrażeniom pod wieloma względami, ale przede wszystkim zmieniło się wszystko co się wiąże pośrednio bądź bezpośrednio z korzystaniem z internetu. Diametralnie w ciągu ostatnich dwudziestu lat zmieniła się sprzedaż detaliczna jak i również wszystko, co wiąże się z reklamowaniem i marketingiem. Zakupy robi się dzisiaj bez wychodzenia z domu a co za tym idzie, również reklamy musimy widzieć bez wychodzenia z domu. Media społecznościowe to narzędzie reklamowe potężniejsze od nawet najlepszych i najpopularniejszych internetowych wyszukiwarek. Wszystko dlatego, że w tych mediach występuje możliwość interakcji pomiędzy reklamującą się firmą a odbiorcami tej właśnie reklamy. Dzięki temu każda firma może być w stałym kontakcie ze swoimi klientami obecnymi, a także z tymi potencjalnymi, którzy chcą być na bieżąco z ofertą reklamującej się firmy. Siła mediów społecznościowych tkwi zatem nie tylko w tym, jak ogromna jest ilość potencjalnych odbiorców każdej reklamy. Tkwi ona głównie w tym, jakie interakcje mogą między tymi odbiorcami zachodzić. Bo najważniejsze jest jeszcze to, że oprócz możliwej komunikacji pomiędzy reklamodawcą a obserwującymi go fanami, czy raczej klientami zachodzi jeszcze komunikacja pomiędzy samymi fanami czy klientami. Gigantyczna siła mediów społecznościowych polega zatem na tym, że można się reklamować i kierować przekaz reklamowy do odbiorców reklamy a sami odbiorcy mogą o tym przekazie rozmawiać i dyskutować. Mogą się również wymieniać opiniami na temat reklamującej się firmy, co ma swoje plusy i minusy.

Dodaj komentarz